Kultura i biznes

Dyskretny urok Twojej historii

Dyskretny urok Twojej historii...

Kobieta szła bardzo szybko. Jej nerwowe kroki odbijały się echem na pustej, mrocznej ulicy. Co chwila odwracała się za siebie, by dojrzeć twarz mężczyzny, który spokojnie za nią kroczył. Bezszelestnie stawiał długie kroki. Na twarz opadał mu ciemny kaptur, ale nawet z zamkniętymi oczami rozpoznałaby tę postać.

Skręciła w wąską uliczkę, w nadziei, że go zgubi. Podbiegła kawałek, ale odgłos obcasów zbyt ją zdradzał. Zdjęła więc szpilki i dalej uciekała boso. Na próżno, wysoka postać w kapturze wciąż śledziła każdy jej krok. W ręku trzymał dyszę samochodu, lekko uderzając nią o krawędzie mijanych kontenerów. Ta muzyka była nieznośna. Kobieta przeczuwała już najgorsze. Jak mogła mu tak zaufać? Jak mogła wpuścić go do swojego domu, do swojego łóżka i swojego życia? Tyle lat wspólnej pracy przemieniło się teraz w koszmar.
Wtem, za skrzyżowaniem, dostrzegła żółte światło witryny sklepowej. Niczym ćma podbiegła prędko, szukając ratunku. Drzwi były otwarte. Jasna przestrzeń niemal ją oślepiła, ale oczy i tak zachłannie pożerały wszystko, co widziały. Stanęła po środku sklepu oniemiała, a w jej głowie rodził się genialny pomysł. Już wiedziała, co ma zrobić. Choć czuła, że zaraz nie będzie tu sama. Nie będzie bezpieczna. Drzwi za jej plecami cicho się otworzyły…

Uwierzysz mi, jeśli Ci powiem, że ta historia jest prawdziwa? Jesteś ciekawy jej końca? Kto był tu złą postacią: on czy ona? Jakie interesy ich łączyły? Zdradzę Ci, że to historia bardzo dobrze prosperującego dziś biznesu. Ale nie to jest teraz tu istotne.

Najważniejsza wiadomość jest taka: w Twoim życiu także są ukryte historie, z których mógłbyś zrobić świetną fabułę. Fabułę, która zacznie się sama sprzedawać. Na tym właśnie polega storytelling.

Spotykasz ludzi, codziennie. Co masz im do powiedzenia na temat swojej firmy, co byłoby wyjątkowe i dawało się zapamiętać na długo? Tak, by w niedalekiej przyszłości ci ludzie i ich znajomi, i znajomi ich znajomych, wybrali Twoje produkty czy usługi?

Storytellig to jeden z najnowszych trendów marketingowych w tych czasach. W Polsce jeszcze bardzo mało wykorzystywany. Warto sięgnąć po niego teraz, póki siła jego skuteczności jest tak duża.

A dlaczego storytellig jest tak dobrym narzędziem marketingowym? Ponieważ angażuje Twoją autentyczność. Zrywa ze sztucznymi, reklamowymi uśmiechami, które zawsze mają to samo do powiedzenia: najlepsze, wyjątkowe, dopasowane do twoich potrzeb, bla bla bla. Ludzie znają to na pamięć.

Dziś coś innego przykuwa uwagę. Twoje historie pozazawodowe mogą mieć nieocenioną wartość reklamową. Żadna agencja marketingowa nie zrobi Ci takiego PR-u, jak Ty sam, umiejętnie wykorzystując techniki storytellingu.

Boisz się, że nie masz nic ciekawego do powiedzenia? Niepotrzebnie. Historie z dzieciństwa, wczesnej młodości, niedalekiej przeszłości, a nawet sny i marzenia mogą być fantastyczną inspiracją. Z dobrym trenerem storytellingu będziesz wiedział, jak je ubrać i puścić w obieg.

Obawiasz się zbytniego obnażenia siebie? Przecież to Ty decydujesz o tym, co będzie ujawnione i w jaki sposób. Wspólnie z trenerem możesz zapanować nad opowieścią, ukształtować jej ostateczną formę, zabezpieczyć fakty, którymi nie chcesz się dzielić i oszacować wartość tych, które będą pracować dla Ciebie.

Masz teraz niepowtarzalną szansę nauczyć się storytellingu (tak, tego można się nauczyć!) wraz z najlepszym w Polsce trenerem – Markiem Stączkiem. Co więcej, od razu będziesz miał okazję wypróbowania siły swojej historii w spotkaniu networkingowym. O tym, jak się prezentować, kiedy już wiesz, co masz powiedzieć, opowie Sławomir Stańczuk – Prezes zarządu najlepszego klubu biznesowego w Polsce.

Przyjdź 17 marca do Millennium Plaza. Czekamy na Twoją historię.

Szczegóły: www.szkolenie.plbc.pl